Kapitan Anglii, Owen Farrell, nadal kwalifikuje się do gry w pierwszym meczu Sześciu Narodów w Anglii z powodu „luki”

W rezultacie Farrell nie został ukarany i strzelił zwycięskiego gola ostatnim rzutem meczu, zwiększając prowadzenie Saracenów na szczycie tabeli Gallagher w Premier League. To był drugi raz w tym sezonie, kiedy późny strajk Farrella zatopił Gloucester.

W swoim zeznaniu Farrell wyjaśnił, że wierzył, że chwyt był przez klatkę piersiową i uczciwy chwyt, i że odczucie byłoby inne, gdyby przyłożył siłę przez podbródek. Kiedy Farrell wrócił do autobusu zespołu i przejrzał nagranie z incydentu, zdał sobie sprawę, że doszło do kontaktu brody i skontaktował się z Clementem, aby przeprosić.

Komisja ustaliła, że ​​„kontakt z głową lub podbródkiem nie był zamierzony, ale lekkomyślny”, dodając: „Komisja przyznaje, że zawodnik myślał, że uderzył przeciwnika w klatkę piersiową w pierwszej kolejności. Naszym zdaniem nagranie pokazuje, że się mylił. “

Incydent był traktowany jako umiarkowane przestępstwo począwszy od szóstego tygodnia. Poprzednie zawieszenie Farrella od 2020 roku jest brane pod uwagę za niebezpieczny wślizg Charliego Atkinsona z Wasp, za który został zawieszony na pięć tygodni.

Dwutygodniowy zakaz niebezpiecznego schwytania Dana Robsona z Wasps w 2016 roku nie był jednak „głównie spowodowany jego wiekiem”, a ze względu na lukę czasową panel stwierdził, że „gracz nie jest recydywistą, którego status gwarantuje surowszą sankcję z tego powodu”.

Uwzględniono wzmiankę o Marku McCallu, przeprosinach Farrella skierowanych do Clementa i jego „wzorowe” zachowanie na rozprawie, co skutkowało obniżeniem kary o dwa tygodnie. Farrell kwalifikuje się do programu interwencyjnego World Rugby Coaches Intervention Program, w którym wcześniej nie brał udziału, z programem wprowadzonym w 2021 r.


Q&A: Co to wszystko oznacza dla Anglii i Owena Farrella?

Niepewność związana z jego czterotygodniowym zawieszeniem (a właściwie trzema, biorąc pod uwagę, że weźmie udział w programie interwencyjnym trenerów World Rugby w celu skrócenia jego zawieszenia o tydzień) rodzi wiele pytań.

Co decyzja Rugby Union oznacza przez „znaczące” mecze?

Mecze, w których zawodnik będzie dostępny, więc mecz w Bristolu staje się dyskusyjny, jeśli Farrell zostanie wymieniony w kadrze Anglii w poniedziałek. Najprawdopodobniej Farrell nigdy nie zagrałby w tę grę jako Saracen, biorąc pod uwagę, że wypada ona w weekend poprzedzający Sześć Narodów. Jeśli Farrell znajdzie się w drużynie Steve’a Borthwicka, ważność tego meczu powinna zostać ponownie oceniona.

Czy Farrell będzie mógł trenować z Anglią?

Tak. RFU potwierdziło, że zawieszenie nie dotyczy treningów, co oznacza, że ​​Farrell może normalnie dołączyć do zespołu, gdy ponownie zbiorą się w poniedziałek, 23 stycznia.

Czy Farrell może zostać powołany do Anglii, ale czy mecz Saracens-Bristol liczy się do jego dyskwalifikacji?

Technicznie tak. RFU potwierdziło, że zawodnicy mogą grać w swoich klubach po części tygodnia treningowego. Oznacza to, że chociaż jest niewiarygodnie mało prawdopodobne, aby Farrell został wypuszczony do gry w Saracenów na tydzień przed Sześcioma Narodów – i dlatego ta gra może liczyć się do jego zakazu – może się zdarzyć.

Co jeśli nazwisko Farrella nie pojawi się w poniedziałkowym składzie?

Farrell wykona zawieszenie zgodnie z planem, a ostatni zakazany mecz odbędzie się 28 stycznia przeciwko Bristolowi.

Czy Farrell nie może być teraz w składzie, ale został powołany na mecz w Szkocji?

Ponownie, tak. Chociaż oznaczałoby to, że Farrell nie byłby na treningu w zeszłym tygodniu, a zatem nie byłby na równi w kluczowym pierwszym tygodniu dla Borthwicka i jego sztabu szkoleniowego.

Jaki jest precedens z Kylem Sinclairem?

Sinclair, ostoja Anglii, był otrzymał zawieszenie na dwa mecze w przededniu Sześciu Narodów 2021 za zaprzysiężenie przed sędzią. Został wydalony z reprezentacji Anglii przez ówczesnego głównego trenera Eddiego Jonesa.

29-latek został zawieszony na dwa tygodnie iz tego powodu opuścił mecze Bristolu 29 stycznia przeciwko Bath i 5 lutego przeciwko Sale, które odbyły się dzień przed otwarciem meczu Anglii ze Szkocją Sześciu Narodów.

Gdyby Sinclair został włączony do reprezentacji Anglii, mecze przeciwko Bath i Sale, w których Sinclair prawdopodobnie pozostałby w obozie i byłby niedostępny dla swojego klubu, nie liczyłyby się do jego zawieszenia, co oznacza, że ​​Sinclair zostałby zawieszony na oba mecze w Anglii . mecze ze Szkocją i Włochami.

Zamiast tego, po usunięciu Sinclaira z reprezentacji Anglii i zaliczeniu dwóch meczów w Bristolu jako zawieszenia, Sinclair został powołany na początku włoskiego tygodnia i zagrał przeciwko Azzurri, mecz, który w przeciwnym razie przegapiłby przez zawieszenie, gdyby był pierwotnie nazwany w drużynie Anglii.

Leave a Comment